Latest Issue

Burma or Myanmar?

By Tom Nuttall  

Slate provides a guide to the thicket of stylistic and political issues that face newspapers and magazines confronted with a city or country that has changed its name. Burma’s ruling military junta changed the country’s official (English) name to Myanmar back in 1989; some publications, like the New York Times, went along with the change immediately, others made the switch in later years, while others still prefer to stick with Burma, the name by which most English-speaking people still know the country.

The Economist got itself into a tangle over this last year during its coverage of the monks’ protests.…

Register today to continue reading

You’ve hit your limit of three articles in the last 30 days. To get seven more, simply enter your email address below.

You’ll also receive our free e-book Prospect’s Top Thinkers 2020 and our newsletter with the best new writing on politics, economics, literature and the arts.

Prospect may process your personal information for our legitimate business purposes, to provide you with newsletters, subscription offers and other relevant information.

Click here to learn more about these purposes and how we use your data. You will be able to opt-out of further contact on the next page and in all our communications.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

We want to hear what you think about this article. Submit a letter to

More From Prospect