Latest Issue

Ofcom is right to review Russia Today—but not because of the Skripal poisoning

The Kremlin-backed channel has long peddled propaganda. Its fate should be decided in accordance with the broadcasting code  

By Oliver Kamm  

Investigators in protective suits in the Maltings shopping centre in Salisbury, where former Russian double agent Sergei Skripal and his daughter Yulia were found critically ill. Photo: Andrew Matthews/PA Wire/PA Images

Russia Today, established in 2005, runs eight television channels. One is RT UK, broadcast from London. Its average weekly viewing figure in the UK is tiny. Recent figures from the Broadcasters’ Audience Research Board show RT UK had less than 1 per cent of the total audience, and significantly less than the audience for Sky Sports Golf.

It doesn’t in principle merit any attention from politicians or from us…

Register today to continue reading

You’ve hit your limit of three articles in the last 30 days. To get seven more, simply enter your email address below.

You’ll also receive our free e-book Prospect’s Top Thinkers 2020 and our newsletter with the best new writing on politics, economics, literature and the arts.

Prospect may process your personal information for our legitimate business purposes, to provide you with newsletters, subscription offers and other relevant information.

Click here to learn more about these purposes and how we use your data. You will be able to opt-out of further contact on the next page and in all our communications.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

We want to hear what you think about this article. Submit a letter to

More From Prospect